Prijavite se na novice in pridobite 15% popust ob naslednjem nakupu

VO2 max – največja aerobna zmogljivost

VO2 max, ali maksimalna poraba kisika, je merilo največje količine kisika, ki ga posameznik lahko izkoristi med intenzivno telesno dejavnostjo. Pogosto se uporablja kot kazalnik aerobne vzdržljivosti in kardiovaskularne kondicije. Odraža sposobnost tvojega telesa za učinkovito porabo kisika, kar je ključno pri vzdržljivostnih športih.

VO2 max delimo na :

Relativni VO2 max je količina kisika, ki jo lahko uporabiš med vadbo relativno na tvojo telesno težo. Običajno se meri v milimitrih na kilogram na minuto (ml/kg/min) in omogoča primerjavo med posamezniki različnih velikosti.

Absolutni VO2 max meri skupni volumen kisika ne glede na težo. Izraža se v litrih na minuto (L/min) in podaja meritev skupne porabe kisika.

Definicija: VO2 max se običajno izraža v mililitrih kisika, porabljenih na minuto na kilogram telesne teže (ml/kg/min).

Meritve: VO2 max se običajno meri z neposrednimi ali posrednimi metodami med stopnjevanim testom vadbe na tekalni stezi ali stacionarnem kolesu. Neposredno merjenje vključuje analizo volumna in koncentracije kisika v vdihanem in izdihanem zraku, medtem ko posredne metode uporabljajo formule in meritve srčnega utripa za oceno VO2 max.

Primer VO2 Maxa glede na treniranost in spol športnika.

Dejavniki, ki vplivajo na VO2 max:

  • Genetika: Obstaja pomemben genetski element VO2 max, pri čemer imajo nekateri posamezniki naravno višje ravni.
  • Starost: VO2 max se običajno zmanjšuje s starostjo, predvsem zaradi zmanjšanja kardiovaskularne funkcije in mišične mase.
  • Spol: Na splošno imajo moški običajno višje vrednosti VO2 max kot ženske, predvsem zaradi razlik v telesni sestavi in ravni hemoglobina.
  • Vadba: Redna aerobna vadba lahko znatno poveča VO2 max z izboljšanjem kardiovaskularne in dihalne funkcije ter povečanjem telesne sposobnosti izkoriščanja kisika.
  • Nadmorska višina: VO2 max se zmanjša na večjih nadmorskih višinah zaradi zmanjšane razpoložljivosti kisika.

Adaptogeni za dviganje športne zmogljivosti:

Adaptogeni za povišanje VO2 max.

Višji VO2 max izboljša sposobnost telesa, da med vadbo bolj učinkovito porablja kisik, kar poveča kurjenje maščob. Izboljšana aerobna kapaciteta omogoča bolj intenzivne in daljše treninge, kar prav tako izboljša kurjenje maščob.

    Išči druge prispevke

    Search

    Kategorije

    Oznake

    Podobni prispevki

    Mogoče vas bo zanimalo ...