Prijavite se na novice in pridobite 20% popust ob naslednjem nakupu

KAJ ZAUŽITI MED MARATONOM FRANJA

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Kako naj bodo sestavljeni naši obroki pred Maratonom Franja smo že pisali. Glikogenske rezerve so napolnjene in prst je že na kolesarskem števcu “štart“. Med kolesarsko vožnjo sicer lahko uporabljamo tudi maščobno gorivo, a ko je na sporedu Maraton Franja, to po vsej verjetnosti pomeni visoko intenzivnost. Na taki preizkušnji nujno potrebujemo ogljikove hidrate, ki zagotavljajo hiter vir energije.

Hiter vir energije

Med vožnjo se osredotočimo na prigrizke, ki vsebujejo pretežno ogljikove hidrate. Enostavni sladkorji bodo hitro prešli v kri in tako nudili hiter vir energije, ki jo bomo med maratonom še kako potreobvali. Prigrizki naj bodo revni z vlakninami in maščobami, saj te upočasnjujejo prebavo in lahko povzročajo prebavne težave.

Energijske ploščice, geli, banana, riževe ploščice, majhni sendviči z marmelado, suho sadje in gumijasti bonboni so primeri prigrizkov, ki so enostavni za zaužitje in nam nudijo hiter vir energije.

Energijske ploščice in geli so še posebej priporočljivi saj gre za koncentriran vir energije v priročnem pakiranju. Z njimi lahko brez težav napolnimo žepe kolesarskega dresa, priročni so tudi za uživanje, saj jih brez problema pojemo tudi na kolesu.

Kolikšne naj bodo količine?

Nemalokrat se poudarja, da moramo dovolj jesti, če nočemo, da se zaletimo v zid. A tudi tukaj ne gre pretiravati. Povprečen posameznik prebavi le približno en gram ogljikovih hidratov na minuto – ne glede na to, koliko jih zaužije. Večjih količin ogljikovih hidratov telo ne absorbira, se pa poveča verjetnost za razdražen želodec. Na uro naj bi tako zaužili 60 gramov ogljikovih hidratov oziroma do 90 gramov, če gre za kombinacijo različnih virov ogljikovih hidratov (na primer glukoze ali fruktoze).

Kaj to v praksi pomeni:

 Količina ogljikovih hidratov
IZOTONIK MINERAL PLUS ISOTONIC (1 merica; 30 g)27 g
CARBO PLUS ENERGY (1 porcija)  53 g
Energijski gel CARBO SPRINT EXTREME18 g
Energijski gel CARBO SPRINT VOLATA25 g
Izotonični gel ULTRA RACE29 g
Energijski gel CARBO SPRINT BCAA25 g
Energijska ploščica CRONO BAR, 40 g14 g
Energijska ploščica FRUIT BAR, 40 g29 g

Opazimo lahko, da so ProAction izdelki bogat vir ogljikovih hidratov, ki jih naše telo lahko med intenzivnim naporom hitro uporabi. Če na eno uro popijemo eno merico Mineral Plus Isotonic in zaužijemo še eno energijsko ploščico Fruit Bar, zaužijemo skoraj 60 g ogljikovih hidratov.

Ne pozabimo na tekočino

Prehranska strategija bo delovala le, če bomo dobro hidrirani. Ob dehidraciji bo energija do mišic prišla počasneje, ne glede na to, koliko hrane zaužijemo. Dehidracija namreč upočasni praznjenje želodca in gibanje črevesa. Namesto, da bi se hrana hitro prebavila, ostane v prebavilih dalj časa, kar lahko privede tudi slabosti. Izotonični napitki v bidonu poleg elektrolitov običajno vsebujejo tudi precejšne količine ogljikovih hidratov. Ko potrebujemo stalen dotok energije, je srkanje iz bidona hiter in učinkovit način dolivanja goriva.

Ste že preskusili naš izotonični napitek?

Išči druge prispevke

Kategorije

Oznake


Notice: Undefined index: mysticky_welcomebar_position in /home/proactio/public_html/wp-content/plugins/mystickymenu/welcome-bar.php on line 1008

S kodo: 55dni za 55% test and taste popusta!

X