Gorivo za Franjo; kaj, kdaj… Za nekatere največji kolesarski dogodek, za nekatere prva prava kolesarska preizkušnja, za nekatere vsakoletna dirka…in, ker je še tako malo časa do dirke, ste verjetno že nabrali potrebne kilometre, preučili taktiko in niste pozabili na prehrano. Eden izmed kamenčkov v mozaiku »top dirke« je pravilna prehrana nekaj dni pred tekmo in na sami tekmi. Da ne bo izgovor, da vam je zmanjkalo bencina, saj bi bilo škoda, da bi zaradi slabe prehranske podpore brez moči ostali prav nekje na polovici vzpona na Kladje. Če boste samozavestno odšli na štart dirke, ker ste nabrali dovolj trening kilometrov čez zimo, se pripravite še tako, da si pripravite plan prehranske podpore, ki vam bo zagotovil, da boste zdržali vse do cilja, brez energijskih kriz ali krčev zaradi pomanjkanja hidracije. Naša članica Laura Šimenc, ki je lansko leto prišla v cilj kot zmagovalka je za vas pripravila nasvete, ki vam bodo pomagali pri vašem prehranskem planu na maratonu Franja. Ker vemo, da bi radi konkretne nasvete, ne samo priporočila kot so: veliko jej in pij, ne pozabi na sladkor, vodo, magnezij imamo za vas plan vnosa hranil skozi celotno dirko, od štarta do cilja.

Poimenovali smo ga: »ProAction-Franja zmagovalni paket«

Na štart pridite dobro hidrirani, imejte zajtrk, ki vsebuje enostavne sladkorje, nima preveč vlaknin, da ne boste prehitro iskali wc-ja in predvsem z polnimi žepi ploščic in gelov, ter bidoni v katerih ne bo samo voda. Tri, štiri, zdaj: fokus in koncentracija na štartu…in nato:

1. Do Godoviča spijte 1 bidon MINERAL plus

2. Potem priporočamo 1 FRUIT BAR ploščico, ki jo zaužijete med Logatcem in Godovičem (najbolje, če jo prerežete na polovico in pustite v ovitku )

3. Pred vzponom na Kladje zaužijte 1 CARBO SPRINT EXTREM in na poti od Godoviča do vrha Kladij spijte še drugi bidon MINERAL plus

4. Po vzponu na Kladje zaužijte 1 MINeRAL PLUS MG + kalij, PROTI KRČEM

5. 1 AMINO BAR zaužijte po strmem spustu iz Kladja do poljanske doline-Gorenje vasi

6. Tretji bidon MINERAL plus dopolnite na vrhu Kladij in popijte do Škofje Loke

7. V Škofja Loki zaužijte 1 CARBO SPRINT BCAA

8. Četrti bidon dopolnite z MINERAL plus v Škofja Loki in spijte do Tacna

9. 1 NUTS BAR, ki ga prerežete na polovico in pustite v ovitku zaužijte med Zbiljskim jezerom in Vodicami

10. Še zadnja krila, ki jih potrebujete vam bo dal CARBO SPRINT VOLATA;

to bo tista tonična stimulacija in energija od Šmartna do Tacna ProAction vam bo nudil okrepčevalnice z rehidracijskim napitkom Mineral plus isotonik na sledečih okrepnih postajah : Kladje,Suhi dol, Gorenja Vas, Vsekakor pa se ne branite še kake dodatne flaške vode, ki jo lahko dobite na okrepnih postajah ali od podajalcev ob cesti. Pomembno je da si varno zagotovite vodo za pripravo izotoničnega napitka in s tem omogočite rehidracijo in energijo telesu, predvsem pa se maksimalno obvarujete proti krčem. Ker je to, da ste dovolj hidrirani res pomembno, naj vas ne bo strah ustaviti se, če niste tehnično dovolj spretni, da bi si kar med vožnjo dobili svežo vodo in pripravili mineralni napitek. VZAMITE SI PAR MINUT ČASA, na ta račun vaš končni rezultat sigurno mnogo boljši, kot če boste ostali brez pijače. Prehranjujte se na predelih, ko se kolona sli skupina umiri, po klancu navzdol, ko organizem nekoliko počiva, saj je organizem sposobnejši absorbirati potrebna hranila. Ko imate že visok utrip, bo telo težko še prebavilo zaužito hrano.

Energijske ploščice si prerežite na polovico zaradi praktičnosti in lažjega zaužitja, saj vam med vožnjo ni potrebno trgati embalaže, prav tako, lahko ploščico zaužijete v dveh manjših obrokih, v razmaku 15 minut. Ne obremenjujte se z težo ki jo vozite v žepih in bidonih na račun prehrane v žepih in bidonov na kolesu. V kolikor boste spoštovali prehranski minimalni vnos, ki vam ga svetujemo, bo na zalogi toliko več energije , da bo teža zanemarljivega pomen, rezultat pa ODLIČEN, maksimalen glede na vašo pripravljenost na Franjo. Svetujemo pa tudi druge izdelke ki jih uporabljate pred in po Franji.